Točka zapisnika

6. Zaključni račun proračuna Občine Lendava za leto 2021

Gradivo k točki je bilo na spletni strani občine objavljeno ob sklicu seje, dodatno gradivo pa dne 23. 3. 2022 (obrazložitve), dne 24. 3. 2022 (realizacija načrta ravnanja z stvarnim premoženjem, poslovno poročilo za leto 2021) in dne 30. 3. 2022 (realizacija NRP z obrazložitvijo).

Uvod k točki je podal župan občine in sicer, da je zaključni račun občinskega proračuna akt občine, ki je pripravljen v skladu z 98. členom Zakona o javnih financah in upoštevaje strukturo proračuna za preteklo leto prikazuje predvidene in realizirane prihodke in druge prejemke občine ter odhodke in druge izdatke občine. Zaključni račun proračuna sestavljajo splošni del, posebni del in obrazložitve.

Zaključni račun predstavlja prikaz predvidenih in realiziranih prihodkov in drugih prejemkov ter odhodkov in drugih izdatkov proračuna v proračunskem letu, za katerega je bil sprejet pro-račun. V zaključnem računu občinskega proračuna so tako prikazane tudi vse spremembe spre-jetega proračuna, uveljavljene med izvrševanjem proračuna, ki na podlagi veljavnih predpisov s področja javnih financ vplivajo na dejansko realizacijo proračuna.

Obrazložitev Zaključnega računa je podala Metka Sabo Gerenčer in sicer: Zaključni računa občinskega proračuna prikazuje predvidene in realizirane prihodke ter pred-videne in realizirane odhodke občine. ZR sestavljajo: -splošni del -posebni del in -obrazložitve (poslovno poročilo, podatke iz bilance stanja, pojasnila večjih od-stopanj, poročilo o doseženih ciljih in rezultatih…)

Splošni del ZR proračuna sestavljajo: -bilanca prihodkov in odhodkov -račun finančnih terjatev in naložb in -račun financiranja.

V realizaciji splošnega dela ZR za leto 2021 so prikazani podatki po ekonomski klasifikaciji na nivoju šestmestnih kontov.

V letu 2021 je Občina Lendava realizirala 69 odstotkov načrtovanih prihodkov. Vrste prihod-kov, morebitna odstopanja med načrtovanimi in realiziranimi prihodki so pojasnjeni v obrazlo-žitvah. Najnižja realizacija je bila zabeležena pri transfernih prihodkih, zlasti nižja od planiranih so bila črpana sredstva za investicije, in sicer zaradi še ne zaključenih investicijskih projektov, oziroma še ne objavljenih javnih razpisov.

Odhodki so se realizirali v višini 11.408.803 evrov, kar pomeni za 44 odstotkov nižjo realizaci-jo od planiranih odhodkov. Vrste odhodkov, podroben opis, morebitna odstopanja med načr-tovanimi in realiziranimi odhodki so pojasnjeni v obrazložitvah oziroma v poslovnem poročilu. Najnižja realizacija je bila zabeležena pri investicijskih odhodkih, in sicer zaradi projektov, ki se zamikajo v leto 2022 oziroma 2023. Ob koncu leta 2021 je Občina Lendava ustvarila prora-čunski presežek v višini 1.427.225 evrov.

V računu finančnih terjatev in naložb Občina Lendava ni planirala prometa, zato realizacije tudi ni bilo.

V računu financiranja je Občina Lendava načrtovala zadolževanje v višini 660 tisoč evrov. Realizacija je znašala 250 tisoč evrov.

Skupni proračunski presežek vseh treh bilanc znaša 1.315.012 evrov.

Stanje neporabljenih sredstev ob koncu leta 2021, skupaj z neporabljenimi sredstvi ob koncu leta 2020, znaša 2.354.192 evrov. Proračunski presežek se vključi v rebalans proračuna 2022.

Mnenje odbora za premoženje in finance je podal Peter Novak.

Predsedujoči je pozval k razpravi.

V razpravi so sodelovali Stanislav Gjerkeš, Dejan Süč, Rahela Hojnik Kelenc, Drago Baša in župan občine.

Stanislav Gjerkeš želi, da se njegova razprava zapiše. Pove, da se tekočega dela proračuna ne bo dotikal, čeprav že leta opozarja, da da občina preveč troši. Njega bolj zanima investicijski del, za katere je naveden strošek 2,5 mio. EUR za leto 2021. Ob tem je primerjal prihodke iz naslova dajatev občanov (NUSZ, najemnine, komunalni prispevek) in ugotovil približno isti znesek. Zato meni, da bi občina mogla investicije povečati in sicer na račun tekočega dela proračuna. Motijo ga tudi visoki stroški projektiranja in stroški za izdelavo projektne dokumentacije, ki znašajo 2,9 mio. EUR, kar se mu zdi zelo dosti. Glede na to, da je to visok strošek bi mogla biti za vsak projekt pripravljena celotna dokumentacija, ne samo delno. Ob tem je navedel primer projekta izgradnje prizidka k DOŠ 1, kjer je bilo potrebno vrednost investicije dodatno potrjevati na korespondenčni seji zaradi DDV, ki prvotno pri vrednosti investicije ni bil upoštevan. Ugotavlja pa veliko odstopanje pri izgradnji in obnovi kanalizacije in vodovoda. Te investicije so izpadle, kar ni v redu, saj bi občina mogla po zakonu sredstva najemnine vrniti v obnovo komunalne infrastrukture. Motijo pa ga tudi veliki stroški za razne sodne postopke, pri čemer je iz medijev tudi razbrati, da občina te pravde zgublja, kar ni v redu. Glede na to, da občinski svet v celem mandatu nadzornega odbora ni zadolžil za noben poseben nadzor in glede na to, da bi po statutu nadzorni odbor moral poročati občinskemu svetu, predlaga sprejem sklepa, da nadzorni odbor preveri upravičenost vseh izdatkov v letu 2021 na podlagi zaključnega računa.

Drago Baša je podal odgovor, da je nadzorni odbor za leto 2021 izdal tri sklepu o pregledu proračuna, sedaj pa je pregled zaključnega računa proračuna občine za leto 2021 v teku, vendar zaradi obsežen dokumentacije pregled ne bo tako hitro zaključen.

Župan občine je svetnika za pridobitev odgovorov na njegova vprašanja povabil na sedež občinske uprave (Oddelek za finance, proračun in premoženjske zadeve), kjer bo lahko prejel vse odgovore na svoja vprašanja, glasovanje o dodatno predlaganem sklepu pa ne more dovoliti. Kljub temu Stanislav Gjerkeš ponovno predlaga, da nadzorni odbor pregleda izdatke proračuna za leto 2021.

Predsedujoči zaključi razpravo svetnika, da je pregled zaključnega računa proračuna za leto 2021 s strani nadzornega odbora v teku in da je potrebno počakati na ugotovitve tega pregleda.

Dejan Süč ugotavlja, da znaša realizacija prihodkov v letu 2021 69 %, realizacija odhodkov pa znaša 56 %. Navedeno pomeni, da proračun ni bil ravno izkoriščen. Omeni rezultate ISO analize Zlati kamen, kjer je Občina Lendava na istem mestu (150) kot leta 2020, pri čemer je občina po različnih kriterijih različno uvrščena, tako je npr. glede zaposlovanja mladih uvrščena na 200 mesto, zelo dobra uvrstitev pa je pri kvaliteti pitne vode (1.). V oči bode tudi ugotovitev glede podpovprečno učinkovite OU in investicij. Sprašuje pa glede vsebine PP 4027 – Kazni in odškodnine v višini nekaj čez 27 tisoč EUR, pri čemer želi seznam teh stroškov, kakor tudi glede PP – Parkirišče pri DSŠ – odškodnine in kazni v višini 548,00 EUR. Njegovo mnenje ni zlonamerno, želi le, da se poveča realizacija proračuna.

Odgovore je podal župan občine, med drugim, da so v Lendavskih novicah opisane vse investicije, da analiza Zlati kamen ni merodajna, svetnika sprašuje, zakaj občina v preteklosti ni gradila za mlade, da je v razgovoru z gospodarstveniki razbrati problem zaposlovanja primernega kadra, da OU odgovorno dela in izvaja ukrepe in drugo.

Rahela Hojnik Kelenc meni, da je delovna sila iz naših bivših oziroma sosednjih »južnih« držav cenejša kot naša, zato je tako težko zaposliti naš kader. Problem je tudi, da mladi odhajajo in meni, da je ta problem prisoten tudi v drugih državah, ne samo pri nas.

Ob tem župan meni, da javni zavod Ljudska univerza mora v prvi vrsti skrbeti za zaposlovanje naših občanov.

Po zaključeni razpravi je predsedujoči predlagal glasovanje.

Ob glasovanju je prisotnih 15 članov občinskega sveta.

Glasovalo je 15 članov.

Soglasno je bil sprejet

**Sklep št. 387 : **

1.Sprejme se zaključni račun proračuna Občine Lendava za leto 2021 z vsemi prilogami. 2.Zaključni račun se objavi na spletni strani Občine Lendava. 3.Občinski svet sprejema Poročilo o realizaciji načrta ravnanja s stvarnim premoženjem Občine Lendava za leto 2021 v predloženi obliki. 4.Sklep velja z dnem sprejema

Zaključni račun proračuna Občine Lendava za leto 2021