Gradivo k točki je bilo na spletni strani občine objavljeno ob sklicu seje, poročilo o realizaciji prometa s stvarnim premoženjem za leto 2020 pa je bilo objavljeno 12.4.2021.
Obrazložitev gradiva je podana na obrazcu, ki je sestavni del spisne dokumentacije.
Uvod k točki je podal župan občine in sicer, da je Zaključni račun občinskega proračuna je akt občine, ki je pripravljen v skladu z 98. členom Zakona o javnih financah in upoštevaje strukturo proračuna za preteklo leto prikazuje predvidene in realizirane prihodke in druge prejemke občine ter odhodke in druge izdatke občine. Zaključni račun proračuna sestavljajo splošni del, posebni del in obrazložitve, ki vsebujejo vsebine, določene s 6. členom Navodila o pripravi zaključnega računa državnega in občinskega proračuna ter metodologije za pripravo poročila o doseženih ciljih in rezultatih neposrednih in posrednih uporabnikov proračuna.
Obrazložitev k zaključnemu računu je podal Milan Zadravec in sicer, da zaključni račun proračuna Občine Lendava za leto 2020 vsebuje naslednje dokumente:
Realizacija prihodkov v bilanci prihodkov in odhodkov proračuna občine Lendava za leto 2020 je znašala 10,7 mio EUR, kar je za 17 % manj kot smo načrtovali, oziroma za 2,2 mio EUR manj od planiranih prihodkov.
Davčni prihodki so bili višje realizirani v skupni višini 188 tisoč EUR in sicer največ iz naslova dohodnine, ker je med letom bila povečana primerna poraba občin. Nižje so bili realizirani prihodki iz naslova NUSZ, davka na dediščine in darila, davka na promet nepremičnin ter turistične takse.
Nedavčni prihodki so bili nižje realizirani v skupni višini 523 tisoč EUR in sicer iz naslova drugih najemnin (vodovodno in kanalizacijsko omrežje), prihodkov od vstopnin na razglednem stolpu ter prihodkov od komunalnih prispevkov.
Kapitalski prihodki so bili nižje realizirani v višini 541 tisoč EUR in sicer zaradi nižjih prihodkov od prodaje kmetijskih in stavbnih zemljišč.
Transferni prihodki so bili nižje realizirani v višini 1,1 mio EUR.
Z druge strani smo pridobili neplanirane transferne prihodke za naslednje investicije ter dejavnosti:
Realizacija odhodkov v bilanci prihodkov in odhodkov je znašala 10,3 mio EUR kar je za 27 % manj kot je bilo načrtovano, oziroma za 3,8 mio EUR manj od planiranih odhodkov. Vzroki za nižje odhodke ležijo v nekaterih nerealiziranih, oziroma nižje realiziranih proračunskih postavkah kot je bilo planirano.
Proračunski presežek v bilanci prihodkov in odhodkov za leto 2020 je znašal 448 tisoč EUR. Načrtovan je bil proračunski primanjkljaj v višini 1,1 mio EUR.
V računu finančnih terjatev in naložb je bilo realizirano 1.887 EUR prihodkov iz naslova prejetih vračil danih posojil in prodaje kapitalskih deležev ter danih posojil.
V računu financiranja je bilo v letu 2020 planirano zadolževanje v višini 832 tisoč EUR.
Realizacija zadolžitev je znašala 101 tisoč EUR in sicer zaradi najetja dolgoročnega brezobrestnega kredita pri Ministrstvu za gospodarstvo, razvoj in tehnologijo za ureditev cest v Čentibi.
Za odplačila glavnice najetih kreditov je bilo planirano in prav tako realizirano 339 tisoč EUR.
Denarna sredstva na ŽR proračuna Občine Lendava so se na koncu leta 2020 v primerjavi z začetnim stanjem povečala za 212 tisoč EUR. Načrtovano je bilo znižanje sredstev v višini 689 tisoč EUR.
Presežek sredstev na dan 31.12.2020 skupaj z neporabljenimi sredstvi iz prejšnjih let znaša 1,039 mio EUR. V plan proračuna občine Lendava za leto 2021 je bil vključen presežek v višini 1,534 mio EUR, kar je za 495 tisoč EUR več kot je bil dejansko realizirani presežek.
Iz realizacije Načrta razvojnih programov občine Lendava, ki predstavlja investicijski del proračuna, je razvidno da je realizacija izdatkov znašala 2,5 mio EUR od planiranih 5 mio EUR, kar je za 2,5 mio EUR manj kot smo planirali, oziroma za 50 % manj od veljavnega plana.
Realizacija virov financiranja investicijskih projektov kaže da so se iz državnega proračuna, posrednih PU ter proračuna EU financirali projekti v skupni višini 469 tisoč EUR, kar predstavlja 35 % veljavnega plana. Drugi viri financiranja investicijskih projektov predstavljajo lastna sredstva v višini 1,9 mio EUR ter kreditna sredstva v višini 101 tisoč EUR, kar predstavlja 60 % veljavnega plana.
Predsedujoči je pozval k razpravi.
V razpravi so sodelovali: Stanislav Gjerkeš, Rahela Hojnik Kelenc, Dejan Süč, Robert Požonec, Stanislav Gjerkeš, Peter Novak in Drago Nađ.
V razpravi je svetnik izpostavil, da je občina pri realizaciji investicijskega dela proračuna bila zelo neuspešna, da je bilo planiranih v proračunu 4,5 milj. EUR za investicije, realizacija pa je približno 2 milj. EUR, kar je nekaj več kod 40% in od tega le 1.3 milj. EUR za novogradnje in adaptacije, ostalo do 2 milj. je bilo porabljenih za študije oziroma nakupe nepremičnin.. Posebej je opozoril, da je bilo črpanje sredstev iz EU proračuna in kohezijskih skladov zelo slabo, da je od planiranih cca 700 tisoč EUR bilo počrpano le 408 EUR. Ob tem je poudaril da so občani v proračun za leto 2020 iz naslova NUS, z najemom komunalne infrastrukture, komunalni prispevek, najemnine in ostalo v proračun prispevali približno 2,5 milj. EUR, občina pa je investirala le 1.3 milj. EUR. Svetnik bi želel tudi primerjati zaključni račun za leto 2019 in 2020, vendar to ni bilo mogoče, ker je v zaključnem računu za leto 2018 (pomeni iz prejšnjega mandata ) ostalo 2.5 milj. EUR in so bila ta sredstva porabljena v letu 2019.
Odgovor svetniku sta podala Milan Zadravec, ki meni, da svetnik rezultate zaključnega računa razume laično in župan občine, ki je poudaril, da bi ga lahko vsak svetnik poklical in povprašal o rezultatu poslovanja oziroma o podatkih v zaključnem računu.
V nadaljevanju je svetnica ugotavljala, da je na postavki za gospodarstvo zaradi epidemije ostalo kar nekaj sredstev, ki bi lahko bila porabljena za drug namen, npr. za okoljske zadeve, kjer je indeks zelo nizek. Milan Zadravec je podal odgovor zakaj je bila tako nizka realizacija na tej postavki, saj niso bili realizirani določeni projekti (Obnova ČN Hotiza v višini 140.000 EUR, Ravnanje z meteornimi vodami v višini 200.000 EUR ter Sanacije plazišč v višini 100.000 EUR).
Glede porabe sredstev iz naslova vzpodbujanja gospodarstva pa je odgovor podal župan občine in sicer, da je na podlagi razpisa in prejetih vlog sredstva razdeljevala pristojna komisija glede na kriterije, ki so bili podani v razpisu.
Prav tako je svetnica opozorila, da je realizacija na programu športa nizka, pri čemer je potrebno mladim omogočiti čim več vsebin v katere se lahko vključijo, ob tem je podala tudi predlog, da se pripravijo novi dodatni programi.
Odgovor na pripombo sta podala župan občine in Milan Zadravec in sicer, da so bili športni objekti namenjeni obratovanju ves čas, ko to ni preprečevala epidemija, na nižjo realizacijo pa je vplivala nerealizacija dveh projektov s področja športnih dejavnosti.
V nadaljevanju je svetnik vprašal glede vsebine kazni oziroma odškodnine, ki jo je poravnala občina v višini 6.000 EUR, nato glede upravičenosti in koristi pravnega svetovanja v višini 16.000,00 EUR, kakšen je bil izid pravde župana proti mediju v zadevi »varde« in kdo je kril pravdne stroške v tej zadevi, ob tem je tudi zaprosil za seznam pravd, ki jih občina vodi proti občanom, kako je z izvajanjem storitev prevajanja, saj je bila predvidena zaposlitev prevajalke, kako je bilo z izplačilom dodatka v času epidemije (COVID), ali so bili proti občini vodeni kaki inšpekcijski postopki na področju kadrovskih zadev oziroma ali so bili proti javnim uslužbencev iz tega naslova vodene kake sankcije in kaj je povečalo indeks plače javnih uslužbencev v mesecu maju 2020.
Odgovore na vprašanja je podal župan občine, ki je poudaril, da se zoper občino tekoče vlagajo razne inšpekcijske prijave in do sedaj ni bilo izrečenih kazni, vsi postopki pa še niso zaključeni. Z zaposlitvijo prevajalca je imela občina ogromno težav, zato se je morala posluževati tudi zunanjih storitev. Je pa plača prevajalca refundirana iz sredstev državnega proračuna (Urad za narodnosti). Novih pravd občina proti občanom ne vodi, z seznamom obstoječih pa so svetniki že seznanjeni. Glede pravde z mediji je župan navedel, da le-ta še ni zaključena, občina pa s to zadevo ni imela nobenega razmerja. Odgovor glede stroškov postopka pravnega varstva v višini cca 6.000,00 EUR v zadevi izbire izvajalca za širitev Industrijske cone v Lendavi bodo svetniki prejeli v pisni obliki.
V nadaljevanju so svetniki postavili vprašanja tudi glede financiranja Kinološkega društva, glede ravnanja z občinskim premoženjem in glede visoke stopnje brezposelnosti, kakor tudi glede realizacije in stroškov iz naslova Kolesarske steze Lendava – Pince in javne razsvetljave.
Odgovore na vsa navedena vprašanja je podal župan občine.
Nato je predsedujoči zaključil razpravo in predlagal glasovanje.
Prisotnih je 17 članov občinskega sveta.
Glasuje 17 članov občinskega sveta.
Soglasno je bil sprejet
Sklep št. 289: