Točka zapisnika

2. Predlog proračuna občine Lendava za leto 2021– 2. obravnava

Gradivo je bilo na spletni strani občine objavljeno ob sklicu seje, obrazložitev sprememb med prvo in drugo obravnavo pa dan kasneje, to je 9. 12. 2020. Zaradi administrativnega pop-ravka je bila dne 14. 12. 2020 na spletni stani občine zamenjana priloga Kadrovski načrt občinske uprave Občine Lendava za leti 2021-2022.

Obrazložitev gradiva je podana na obrazcu, ki je sestavni del spisne dokumentacije.

Uvod k točki je podal župan občine in sicer, da je bilo po prvi obravnavi predloga proračuna za leto 2021 proračunsko gradivo objavljeno na spletni strani občine z namenom, da se s pre-dlogom proračuna seznani javnost. Za podajo pripomb na predlog je bil določen desetdnevni rok, kar je v skladu s 6. odstavkom 69. člena Poslovnika občinskega sveta. Rok za podajo pripomb je potekel 7. 12. 2020.

Ker so predlog proračuna delovna telesa že obravnavala pred prvo obravnavo, v času javne razprave tega ni bilo, prav tako so že v času pred prvo obravnavo bila izvedena srečanja s proračunskimi porabniki, tako da v javni razpravi ta srečanja niso bila ponovljena.

Je pa Vrtec Lendava podal pripombe in predloge, ki se nanašajo na višino sredstev za dejav-nost Vrtca Lendava izhajajoč iz ocenjene realizacije za leto 2020, na nabavo in prenovo opreme za potrebe vrtca, na investicijo Energetska sanacija objekta na Mohorjevi in na ostale investicije glede obnove Vrtca. Upoštevani predlogi Vrtca bodo predstavljeni v nadaljevanju.

Pri pripravi proračuna za drugo obravnavo je predlagatelj prvotno izhajal iz podanih pripomb, ki so bile podane ob prvi obravnavi proračuna, nato pa so bile upoštevane še druge pripombe, ki so se v času javne razprave zbrale. Določene spremembe proračuna pa so bile izvedene tudi zaradi prejema novih informacij o financiranju občin in njihovega dela, kakor tudi drugih potrebnih sprememb, ki jih je v tem času ugotovila občinska uprava.

Spremembe proračuna med prvo in drugo obravnavo je podala Danijela Levačič. Poudarila je, da so vse predstavljene spremembe posledično spremenile celotno dokumentacijo proračuna.

Prihodki so se spremenili na 9 kontih v bilanci prihodkov in odhodkov in sicer:

-kto. 710301 – Prihodki od najemnin za poslovne prostore (zaradi uskladitve prihodkov pri posameznih KS-ih se je konto povečal za 1.000 EUR) -kto. 713000 – Prihodki od prodaje blaga in storitev (zaradi uskladitve prihodkov pri posameznih KS-ih se je konto zmanjšal za 3.678 EUR) -kto. 720001 - Prihodki od prodaje stanovanjskih objektov in stanovanj (povečanje pri-hodkov za 5.000 EUR) -kto. 722000 – Prihodki od prodaje kmetijskih zemljišč (povišanje za 3.000 EUR) -kto. 730000 – Prejete donacije in darila od domačih pravnih oseb (povečanje prihod-kov za 9.240 EUR zaradi uskladitve prihodkov pri posameznih KS-ih) -kto. 731000 – Prejete donacije in darila od tujih nevladnih organizacij in fundacij (povečanje prihodkov za 62.013 EUR zaradi uskladitve prihodkov pri posameznih KS-ih) -kto. 740001 – Prejeta sredstva iz državnega proračuna za investicije (povečanje 172.400 EUR zaradi legalizacije in modernizacije romskega naselja v D. vasi) -kto. 740004 – Druga prejeta sredstva iz državnega proračuna za tekočo porabo (pove-čanje za 45.000 EUR zaradi planiranih sredstev za subvencijo najemnin s strani države) -kto. 741201 – Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije iz strukturnih skladov za obdobje 2014-2020 (povečanje za 32.843 EUR in sicer zaradi načrtovanih sredstev za sofinanciranje projekta Pametna mesta in skupnosti - 16.000 EUR, načrtovana sofinancerska sredstva pri posameznih KS-ih - 16.843 EUR)

Odhodki pa so se spremenili na sledečih proračunskih postavkah:

  • 010007 – Sofinanciranje političnih strank (povečanje za 8.000 EUR)
  • 040016 – projekt Pametna mesta in skupnosti (dodana nova postavka v višini 20.000 EUR)
  • 070000 – Sofinanciranje izvedbe obrambe pred točo z letali (dodana postavka za 3.500 EUR)
  • 100000 – Spodbujanje zaposlovanja (višina PP ostaja nespremenjena – 100.000 EUR, prerazporeditev znotraj postavke za študentsko delo 30.000 EUR)
  • 160007 – Legalizacija in modernizacija romskega naselja v D. vasi (povečanje za 235.000 EUR)
  • 190028 – Sofinanciranje javnih zavodov v osnovnem šolstvu - DOŠ II. Lendava (povečanje za 13.000 EUR)

Zaradi teh sprememb je bilo v Odloku o proračunu Občine Lendava za leto 2021 potrebno uskladili tabelo prihodkov in odhodkov v 2. členu s podatki iz splošnega dela proračuna.

Planirano je, da se bodo denarna sredstva na računu proračuna občine Lendava ob koncu leta 2021 zmanjšala za 1.350.118 EUR glede na prvo obravnavo predloga proračuna. Tako so ob koncu leta 2021 načrtovana nerazporejena sredstva v višini 184.305 EUR.

Ker gre za vsebinsko povezavo obeh proračunov, predvsem v delu projektov, je Danijela Levačič predstavila tudi spremembe predloga proračuna za leto 2022, ki so se zvrstile med prvo in drugo obravnavo.

Spremembe med 1. in 2. obravnavo proračuna, ki so posledično spremenile dokumentacijo za proračun so sledeče:

Prihodki so spremenjeni na sledečih kontih v bilanci prihodkov in odhodkov:

  • kto. 710301 – Prihodki od najemnin za poslovne prostore (zaradi uskladitve prihodkov pri posameznih KS-ih se je konto povečal za 600 EUR)
  • kto. 713000 – Prihodki od prodaje blaga in storitev (zaradi uskladitve prihodkov pri posameznih KS-ih se je konto zmanjšal za 3.200 EUR)
  • kto. 714199 – Drugi izredni nedavčni prihodki (zaradi uskladitve prihodkov pri posamez-nih KS-ih se je konto zmanjšal za 750 EUR)
  • kto. 720001 - Prihodki od prodaje stanovanjskih objektov in stanovanj (povečanje pri-hodkov za 5.000 EUR)
  • kto. 722000 – Prihodki od prodaje kmetijskih zemljišč (povišanje za 3.000 EUR)
  • kto. 730000 – Prejete donacije in darila od domačih pravnih oseb (povečanje prihodkov za 5.000 EUR zaradi uskladitve prihodkov pri posameznih KS-ih)
  • kto. 731000 – Prejete donacije in darila od tujih nevladnih organizacij in fundacij (pove-čanje prihodkov za 12.130 EUR zaradi uskladitve prihodkov pri posameznih KS-ih)
  • kto. 740001 – Prejeta sredstva iz državnega proračuna za investicije (povečanje 330.000 EUR zaradi legalizacije in modernizacije romskega naselja v D. vasi in sofinanciranja investicij za protipožarno varnost s strani države)
  • kto. 740004 – Druga prejeta sredstva iz državnega proračuna za tekočo porabo (povečanje za 45.000 EUR zaradi planiranih sredstev za subvencijo najemnin s strani države)
  • kto. 741201 – Prejeta sredstva iz državnega proračuna iz sredstev proračuna Evropske unije iz strukturnih skladov za obdobje 2014-2020 (povečanje za 40.00 EUR in sicer zaradi načrtovanih sredstev za sofinanciranje projekta Pametna mesta in skupnosti)

Odhodki so se spremenili na sledečih proračunskih postavkah:

  • 010002 – Izvedba volitev (povečanje za 66.000 EUR zaradi stroškov lokalnih volitev v leta 2022)
  • 010007 – Sofinanciranje političnih strank (povečanje za 8.000 EUR)
  • 040016 – projekt Pametna mesta in skupnosti (dodana nova postavka v višini 50.000 EUR)
  • 070000 – Sofinanciranje izvedbe obrambe pred točo z letali (dodana postavka za 3.500 EUR)
  • 070005 – Sofinanciranje investicij za protipožarno varnost (povečanje za 95.000 EUR zaradi načrtovanega sofinanciranja investicij s strani države)
  • 100000 – Spodbujanje zaposlovanja (višina PP ostaja nespremenjena – 100.000 EUR, prerazporeditev znotraj postavke za študentsko delo 30.000 EUR)
  • 140023 – Dejavnost ZTR Lendava (zmanjšanje za 30.000 EUR, v letu 2022 zagotavljamo enak obseg financiranja kot v letu 2020, povišanje velja le za l. 2021 zaradi premostitve financiranja projektnega dela)
  • 160008 – Prostorska dokumentacija (zmanjšanje za 70.000 EUR, saj načrtujemo izdelavo do konca leta 2021, v l. 2022 pa plačila računov)
  • 160007 – Legalizacija in modernizacija romskega naselja v D. vasi (povečanje za 230.000 EUR zaradi načrtovanega zagotavljanja sredstev države za romsko skupnost v višini 3,5% primerne porabe)

Zaradi navedenih sprememb prihodkov in odhodkov, je bilo potrebno uskladiti tudi tabelo prihodkov in odhodkov v 2. členu Odloka o proračunu s podatki iz splošnega dela proračuna.

Planirano je, da se bodo denarna sredstva na računu proračuna občine Lendava ob koncu leta 2022 zmanjšala za 16.889,00 EUR glede na prvo obravnavo predloga proračuna. Tako so ob koncu leta načrtovana nerazporejena sredstva v višini 167.416 EUR.

Nato je bil predstavljen amandma, ki ga je dne 10. 12. 2020 vložila Nataša Horvat. Amandma se nanaša na predlog povečanja postavke za namen Legalizacije romskega naselja. Ob prejemu amandmaja je bilo ugotovljeno, da ni upoštevano pravilo o ravnovesju med proračunskimi prejemki in izdatki, prav tako v obrazložitvi ni navedeno iz katere postavke proračuna bi se naj zagotovila sredstva za realizacijo predlaganega Amandmaja. Amandma je bil dne 14.12.2020 dopolnjen in sicer je svetnica predlagala, da se za leto 2021 naredi prerazporeditev in sicer, da se PP 230001- Splošna proračunska rezervacij zniža za 45.000 EUR in poveča PP 160007 - Legalizacija in modernizacija romskega naselja Dolga vas iz sedanjih 15.000 EUR na 60,000 EUR in prav tako za leto 2022, da se PP 230001- Splošna proračunska rezervacija, zniža za razliko 50.000EUR in poveča PP 160007 - Legalizacija in modernizacija romskega naselja Dolga vas iz sedanjih 20.000 EUR na 70.000 EUR, kar pa ni v skladu s 30. členom Zakona o javnih financah, ki določa, da vloženi amandma ne sme biti v breme proračunske rezerve ali splošne proračunske rezervacije ter tudi ne v breme dodatnega zadolževanja. Zato se ugotavlja, da amandma ni ustrezen in ga ni mogoče upoštevati.

Bojan Petrijan je dodatno opozoril, da sta oba predlagana proračuna ena od najvišjih v zadnjih letih, predvsem zato, ker želi Občina izkoristiti potencial, ki se ji ponuja na podlagi nove finančne perspektive in da bo Občina ambiciozno nadaljevala s črpanjem evropskih in državnih sredstev, ki jih bo namenila izključno v razvojne namene in izboljšanje kakovosti bivanja občank in občanov ter obiskovalcev. Dejstvo je, da mora svet okrevati po pandemiji, tako tudi naša občina in zato so predlagani taki projekti, ki bodo to omogočili. Pri tem je potrebno dati poudarek ljudem, med njimi ostarelim in otrokom, krajevnim skupnostim, gospodarstvu, posebno pozornost pa je potrebno posvetiti mladim. Pri tem Občina Lendava ne želi biti povprečna, ampak želi k temu prispevati neko dodano vrednost. Zato je svetnice in svetnike vljudno povabil k potrditvi obeh proračunov.

Dodatno obrazložitev upoštevanih predlogov med prvo in drugo obravnavo predloga proračunov je podal župan občine, ki je posebej predstavil zagotovitev dodatnih sredstev za Romsko naselje in tudi ponazoril dosedanja vlaganja v naselje v letih 2012 – 2018. Poudaril je, da se bodo po sprejemu proračuna in po sprejemu OPN aktivnosti glede legalizacije romskega naselja nadaljevale.

Nato je župan občine predstavil tudi upoštevanje predloga Patrika Kocet in ravnateljice Vrtca Lendava glede potrebnih investicij na vzgojno izobraževalnem področju. Tako bo med dodatnimi 4 prostori, ki bodo zagotovljeni na DOŠ 1 en prosto namenjen Vrtcu Lendava in s tem ne bo poseženo v prostorske kapacitete DOŠ 1. V Vrtcu Lendava pa se bodo izvedla še nujno vzdrževalna in investicijska dela, tako zamenjava inštalacij v Enoti Gaberje kot tudi obnova ograje v Genterovcih.

Nato je župan občine podal dodatno ugotovitev o ustreznosti amandmaja Nataše Horvat, s poudarkom na ugotovitvi neustreznosti in neusklajenosti z določilom 30. člena Zakona o javnih financah, saj predlagani amandma posega v splošno proračunsko rezervacijo in ni mogoče glasovati o njem.

Nato je predsedujoči svetnike povabil k obrazložitvi glasu.

Stanislav Gjerkeš je obrazložil svoj glas PROTI, pri čemer želi, da se njegova obrazložitev v zapisnik zapiše. Meni, da proračun lahko zelo pozitivno oziroma negativno vpliva na občino in občane. Sicer se strinja z podanimi obrazložitvami, ki so bile podne s strani Danijel Levačič, kljub temu se želi osredotočiti na investicijski del obeh proračunov, tako za leto 2021 kot tudi za leto 2022, v vrednosti 43 miljonov EUR. Že v prvi obravnavi predloga proračuna je opozoril, da bi za investicije morali biti pripravljeni verodostojni dokumenti, kar sicer ni naloga župana, temveč naloga direktorja OU z sodelavci. Ob tem je opozoril na določila Uredbe o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ ki določa, da mora imeti projekt do 500 tisoč vrednosti pripravljen DIP, projekti nad to vrednostjo pa morajo imeti investicijski program. Tako delajo vse občine, tudi Občina Lendava je v preteklosti tako ravnala. Zato je poudaril, da če bi projekti vsebovali navedeno dokumentacijo, bi se kot svetnik na podlagi te dokumentacije lahko odločil ZA ali PROTI. Prizna, da se je zelo potrudil, na kakšen način bi se lahko odločil ZA potrditev proračuna, vendar tega ne more storiti. Iz investicijske dokumentacije za vsak projekt bi morali biti razvidni viri financiranja, tveganja, ekonomika, upravičenost projekta in bi se potem brez težav lahko odločil ZA potrditev proračuna. Meni, da se na ta način prelaga odgovornost na svetnike, tako velikega bremena pa on ne more prevzeti, ker ve kake posledice ima lahko tak proračun ter še enkrat poudari, da so tveganja zelo velika. Zato ta dva proračuna v taki obliki ne more potrditi, saj meni, da bi o tveganjih bilo potrebno več spregovoriti. Postavlja pa si vprašanje, kakšen bi bil izid glasovanja, če bi občinski svet o potrditvi proračunov glasoval tajno.

Nataša Horvat je podala dodatno obrazložitev o zagotavljanju sredstev za romska vprašanja in za reševanje romske problematike, ki jih zagotavlja država na podlagi Zakon o finančni razbremenitvi občin in sicer, d bo Občina Lendava iz tega naslova v štirih letih prejela okrog 230 tisoč EUR, kar pomeni vsako leto cca 55 tisoč EUR. Ob tem je opozorila, da je ponovno prišlo do težav v komunikaciji, saj niti ni bila povprašana o razpravi in stališčih Komisije za romska vprašanja, ki je zasedala pred nekaj dnevi.

Drago Nađ je prav tako opozoril, da je dokumentacija pri projektu Večnamenske dvorane pomanjkljiva in da je javnost premalo seznanjena o tem projektu. Zato je stališče stranke DeSUS, da o potrditvi proračunov ne glasuje, torej se bo glasovanja VZDRŽAL.

Jože Gerenčer je poudaril, da je v prvi obravnavi podprl oba predloga proračuna in da bo isto storil tudi sedaj, predvsem z vidika, da se občina izogne začasnemu financiranju in dejstvu, da se omogoči investicijska dejavnost. Ima pa pomisleke pri dokumentaciji oziroma programih za večje projekte. Vsekakor želi vedeti, ali je mnenje svetnika Stanislava Gjerkeša glede potrebne dokumentacije za projekte pravilno ali pa je je z vidika proračuna projektnemu delu zadoščeno tudi sedaj ko te dokumentacije ni.

Dejan Süč se o potrebni dokumentaciji k projektom prav tako sklicuje na 4. člen Uredbe o enotni metodologiji za pripravo in obravnavo investicijske dokumentacije na področju javnih financ, ki zahteva pripravo investicijske dokumentacije. Sicer je predlagatelja predloga proračuna pohvalil, da so bile sprejete pripombe, ki se nanašajo in investicijsko vzdrževalna dela v Vrtcu Lendava in na študentsko delo. Tudi se strinja s predhodno izraženimi mnenji svetnikov Jožefa Gerenčer in Stanislava Gjerkeš. Je pa dejstvo, da je vsekakor potrebno upoštevati zakonodajo, saj želi, da se postopki v občini vodijo tako kot to določajo zakoni. Zato bo glasoval PROTI predlogu obeh proračunov iz razloga, da ni upoštevano določilo Uredbe. Vsekakor bo navedeno pomanjkljivost ugotovil nadzorni odbor občine, zato tudi želi, da se v zapisnik zapiše, da je PROTI predlogu obeh proračunov iz razloga, da pri pripravi predloga ni upoštevana metodologija po Uredbi. PROTI predlogu obeh proračunov pa je tudi zaradi višine zadolževanja v obeh letih.

Ivan Koncut meni, da glede na določilo 71. člena Poslovnika, ki določa potrebno strukturo in vsebino amandmaja, v primeru predloga Nataše Horvat niti ni mogoče govoriti o amandmaju. Meni, da ta predlog niti nima statusa amandmaja.

Dodatno obrazložitev glede zagotavljanja sredstev za Romsko naselje je podala Danijela Levačič. Prav tako je podala obrazložitev potrebne investicijske dokumentacije pri večjih projektih, kar je v preteklosti tudi bilo, je pa tudi sedaj v pripravi in da je pri večjih projektih priporočljivo, da se investicijska dokumentacija obravnava na seji občinskega sveta.

Obrazložitev predvidenega prejema sredstev na podlagi 20. a. člena Zakona o razbremenitvi občin je podal Bojan Petrijan in sicer, da je bil predlog proračuna pripravljen v skladu s tem določilom, v primeru da bo realizacija drugačna, se bo spremenilo tudi ravnanje občine. Poudaril je, da je zakon občini dal jasen signal, da je ta sredstva načrtovala, da je v občini veliko projektov, ki sicer v tem trenutku nimajo pripadajoče dokumentacije, vendar noben projekt brez dokumentacije ne bo šel v postopek prijave. Je pa sprejem investicijske dokumentacije v pristojnosti župana, kakor tudi prerazporejanje proračunskih sredstev.

Ferenc Horvath je prav tako obrazložil svoj glas in sicer je poudaril, da je v prvi obravnavi glasoval ZA in bo tako glasoval tudi sedaj, kajti ne želi sprejemati očitkov, da zavira razvoj občine. Poudaril pa je, da ga jezi birokracija in meni, da bi občinska uprava svetnikom pri pripravi raznih predlogov morala nuditi strokovno pomoč. Projekte vsekakor podpira, sprašuje pa se, ali so v skladu s prioritetami in ali je glede na to, če bi k projektom morala biti tudi investicijska dokumentacija predlog proračuna neusklajen z zakonodajo.

Rahela Hojnik Kelenc je podala obrazložitev, da bo svetniška skupina ZMOREMO – Lista Dejana Süča glasovala PROTI sprejemu proračunov iz razlogov, ki jih je navedel član svetniške skupine Dejan Süč.

Stanislav Gjerkeš je ponovno poudaril, da je k projektov potrebno pripraviti dokumentacijo kot to zahteva zakonodaja in potrditev projektov brez te dokumentacije ni mogoče.

Obrazložitev svojega glasu je podal tudi Janez Somi. Opozoril je, da so trenutno težki časi ki zahtevajo sprejemanje drugačnih odločitev. Ugotavlja, da je splošni del proračuna zelo natančen in da je investicijski del zelo dober, zato bi bilo slabo, če takega proračuna ne bi podprli. Meni, da če pri sredstvih za projekte ne bo udeležena občina Lendava, bo ta sredstva uporabila katera druga občina. Prepričan je, da so obrazložitve k proračunu v redu podane in da bo tudi legalizacija romskega naselja v redu izvedena tako kot mora biti. Vsekakor pri sprejemu proračuna ne vidi nobenega rizika, kajti če ne bo sredstev, ne bo realizacije projektov.

Dodatno obrazložitev glede aktivnosti na prostorskih načrtih je podal župan občine, ki je poudaril, da so sedaj zagotovljena sredstva za ta namen in da bo v začetku januarja 2021 objava prostorskih načrtov.

Po zaključku obrazložitev glasu posameznih svetnikov, je predsedujoči predlagal glasovanje.

Prisotnih je 18 članov občinskega sveta.

Glasuje 17 članov občinskega sveta.

Z 12 glasovi ZA in 5 glasovi PROTI je bil sprejet

Sklep št. 262:

  1. Občinski svet sprejema predlog Odloka o proračunu Občine Lendava za leto 2021 – 2. obravnava skupaj s prilogami:
  • odlok o proračunu Občine Lendava za leto 2021,
  • splošni del proračuna Občine Lendava,
  • posebni del proračuna Občine Lendava,
  • načrt razvojnih programov 2021-2024,
  • obrazložitve splošnega in posebnega dela proračuna ter načrta razvojnih pro-gramov,
  • letni program prodaje občinskega finančnega premoženja ter
  • načrt ravnanja z nepremičnim premoženjem občine in načrt ravnanja s premič-nim premoženjem občine.
  1. Občinski svet se seznani z obvezno prilogo proračuna – Kadrovski načrt občinske uprave Občine Lendava za leti 2021-2022.

  2. Sprejeto gradivo se objavi na spletni strani občine.

  3. Sklep velja z dnem sprejema.

Predlog proračuna občine Lendava za leto 2021– 2. obravnava
Sprejet