Gradivo so člani sveta prejeli po sklicu seje dne 15.11.2019.
Obrazložitev točke je podana na predloženem obrazcu in je sestavni del spisne dokumentacije. Predlog Kadrovskega načrta občinske uprave za leti 2020 in 2021, ki ga sprejme župan občine v roku 60 dni od veljavnosti proračuna, ki pa je prav tako priloga proračuna, so svetniki prejeli 18.11.2019.
Uvod k točki je podal župan občine, predvsem z vidika postopka sprejemanja proračuna in razprave o izhodiščih proračuna za leto 2020, ki je bila opravljena na prejšnji seji sveta.
Nato je obrazložitev k točki podal Franc Laj. Poudaril je strukturo proračuna in gradiva, ki jih zakonodaja določa kot sestavne dele proračuna.
Odlok o proračunu občine Lendava za leto 2020 temelji na izračunu primerne porabe za leto 2020, podatkih o ocenjeni realizaciji proračuna občine Lendava za leto 2019, Načrtu razvojnih programov občine Lendava za obdobje 2020–2023 ter finančnih planih neposrednih in posrednih uporabnikov proračuna. Po izračunih Ministrstva za finance znaša primerna poraba občine Lendava za leto 2020 6.165.842 €. Povprečnina za leto 2020 znaša 589,11 EUR. Na podlagi ocene realizacije proračuna za leto 2019 znašajo neporabljena sredstva na računu občine ob koncu leta 2019 747.045 EUR. Ta sredstva so vključena v proračun za leto 2020. V bilanci prihodkov in odhodkov se načrtujejo skupni prihodki proračuna občine Lendava v višini 12.808.425 EUR. Največji viri prihodkov proračuna je dohodnina v višini 6.165.842 EUR (48,14% vseh prihodkov). Planirani odhodki proračuna v bilanci prihodkov in odhodkov znašajo 13.971.378 EUR, od tega tekoči odhodki in tekoči transferi 9.061.370 EUR oziroma 64,86 % vseh odhodkov proračuna ter investicijski odhodki in investicijski transferi proračuna 4.910.008 EUR oziroma 35,14 % vseh odhodkov proračuna. Proračunski primanjkljaj v bilanci prihodkov in odhodkov bo v letu 2020 znašal 1.162.953 EUR.V Računu financiranja planiramo zadolževanje v višini 690.000 EUR za investicije iz načrta razvojnih programov ter povratna sredstva države v višini 142.264 EUR za sofinanciranje investicij po 23. členi ZFO-1. V Računu financiranja planiramo odhodke za odplačilo najetih kreditov v skupni višini 339.500 EUR. Planiramo, da se bodo denarna sredstva na računu proračuna občine Lendava ob koncu leta 2019 zmanjšala za 670.189 €. Ob koncu leta 2020 načrtujemo nerazporejena sredstva v višini 76.856 EUR, ki jih lahko uporabimo pri morebitnem rebalansu proračuna za leto 2020, ali jih vključimo v proračun občine Lendava za leto 2021.
Franc Laj je posebej predstavil splošni in posebni del proračuna ter Načrt razvojnih programov ter Načrt ravnanja s stvarnim premoženjem občine. Ob tem je poudaril, da lahko veliko pozitivnega prinese ravnanje s stvarnim premoženjem občine, predvsem odprodaja kmetijskega zemljišča in tudi nepotrebnega stavbnega zemljišča.
V nadaljevanju je Franc Laj poudaril, da je predlagani proračun občine uravnovešen in dolgoročno vzdržen pod pogojem, da tekoča poraba ostane v planiranih okvirjih in da se investicijska poraba prilagaja razpoložljivim virom. Proračunskim uporabnikom zagotavlja pogoje za delovanje in izvajanje poslanstva ter izvedbo programov.
Predstavljen je bil tudi terminski plan sprejemanja proračuna, od 10 dnevne javne objave predloga proračuna na spletni strani občine in obravnave predloga proračuna na delovnih telesih občinskega sveta in javnosti
Predsedujoči je pozval k razpravi.
V razpravi so sodelovali: Stanislav Gjerkeš, Jožef Gerenčer, Janez Somi, dr. Mihael Kasaš, Dejan Süč in Romeo Gal.
Svetniki so pohvalili ažurno pripravo gradiva (1. obravnava že sredi novembra) in tudi s strani javnega uslužbenca predstavljenega predloga proračuna, kakor so tudi izpostavili, da upajo na še višji prihodek iz naslova primerne porabe občine, da mora občina kmetijska zemljišča in tudi nepotrebna stavbna zemljišča, kakor tudi stavbe, ki jih ne potrebuje prodati, saj le-te predstavljajo dodatni strošek proračuna, ob tem pa je bil podan predlog, da je potrebno preveriti, če katera od krajevnih skupnosti potrebuje kakšno stavbo oziroma stavbno zemljišče za svoje delovanje (npr. za oblikovanje vaškega jedra), da je potrebno večjo pozornost posvetiti transferjem s strani državnega proračuna, prav tako je večjo pozornost potrebno posvetiti tekoči porabi, saj je z njenim povečanjem na razpolago manj sredstev za investicije, postavlja se vprašanje glede smotrnosti določenih projektov in glede povečanja odhodkov pri Stolpu Vinarium, da bi bilo potrebno preveriti učinkovitost danih subvencij gospodarstvu, vpliv nadomestil za uporabo stavbnega zemljišča na proračun, povečanje najemnin iz naslova gospodarske javne infrastrukture, da je pri prodaji kmetijskih zemljišč potrebno prodati vsa zemljišča, razen tistih, ki so potrebna zaradi novih prostorskih planov, da je iz predloga proračuna vidno tudi povečanje sredstev donacij, pri čemer je potrebno obrazložiti namen tega povečanja, ali je v proračunu zajeto tudi prodaja zemljišč v Industrijski coni, da kljub povečanju subvencij v gospodarstvo ni učinka, zato bi bilo potrebno (lahko tudi na odboru za gospodarstvo, kmetijstvo in turizem) pripraviti analizo učinkov subvencij v gospodarstvo od leta 2018, da je iz predloga proračuna viden precejšen znesek za nakup stavb in opreme, kar je potrebno dodatno obrazložiti, da so precejšnji tudi stroški za projektiranje, kako je z opremo Centra za zaščito in reševanje, da je potrebno sistem študentskega dela izboljšati, da bi bilo potrebno subvencije v kmetijstvo vezati na konkretne projekte, Jožef Gerenčer pa je predlagal, in tudi želi, da se njegov predlog zapiše, da proračunska postavka za vzdrževanje cest naj ne bo oziroma da ne sme biti predmet prerazporeditev na druge proračunske postavke, da je pohvale vredno, da se več sredstev namenja prazničnemu urejanju naselij, saj je praznično ureditev bilo deležno le mesto Lendava, naselja – krajevne skupnosti pa ne, da se precejšnja sredstva proračuna namenjajo tudi kulturi in športu ter kakšna predvidevanja so mišljena pri obnovi igrišča z umetno travo pri DOŠ 1 ter ostalih igrišč, da je tudi Stolp Vinarium že potreben obnove (podan je predlog, da se prebarva v barve logotipa EPK), da bi stanovanjske hiše, v katerih ne biva nihče občina lahko namenila mladim družinam v sklopu primernega razpisa v okviru subvencionirane cene, da je potrebno povečati sredstva iz EU projektov, da se povečuje zadolževanje občine, kar pomeni da bi navedeno zadolževanje preseglo celo 300 EUR po prebivalcu občine, kar verjetno ni rentabilno, da bi bilo prav objaviti rezultate posameznih razpisov za delitev sredstev (npr. na področju športa, kulture..), da bi bilo potrebno ponovno razmislit o podlagah in učinkih subvencij v gospodarstvo in da bi bilo prav, da se povečajo sredstva za študentsko delo, saj je poleg razpisa za mladinske programe še to edina postavka za pomoč mladim, da je potrebno apelirati na državo za pridobitev sredstev za opremo CZR (sugestija do poslanca Ferenca Horvata), saj je potrebno ta novo izgrajeni objekt čim prej opremiti in ga dati v uporabo. Prav tako je bil podan predlog, da se v proračun vključijo dodatne subvencije za ohranitev kadrovskega potenciala občine in da se s tem prepreči odhajanje tega kadra iz naše občine.
Odgovore iz razprave so podali Franc Laj, župan občine in Aleksandra Kreslin.
Odgovori na posamezna vprašanja so podani tudi v obrazložitvi NRP (po proračunskih postavkah), kakor tudi v obrazložitvi splošnega in posebnega dela proračuna. Poudarjeno je bilo, da je prihodek od NUSZ realno načrtovan, da je potrebno najemnino od infrastrukture vrniti nazaj v infrastrukturo, da je zelo težko ugotoviti učinke subvencij iz gospodarstva, saj gre za različne kriterije in je subvencija odvisna tudi od vsebine prijav, da je študentko delo v prihodnjem letu verjetno potrebno drugače zastaviti, da znašajo subvencije v kmetijstvo le 30 tisoč EUR in ne 120 tisoč, kot je izvenelo v razpravi, da je predvidena tudi širitev Industrijske cone, da bo občina z veliko resnostjo pristopila k prodaji kmetijskih zemljišč, da so v višini najemnin za gospodarsko infrastrukturo zajete tudi odprte terjatve do izvajalcev (npr. CEROP), dodatno so bili razloženi prihodki in izdatki iz poslovanja Stolpa Vinarium in da je zaradi projekta potrebno dokazati upravičenost uporabe sredstev, da je upravičen predlog, da se po potrebi nepotrebne stavbe, ki so v lasti občine namenijo v uporabo določeni krajevni skupnosti, ki te stavbe potrebuje, da je problem pri sredstvih s strani EU projektov ta, da ta sredstva gredo najprej v državni proračun in šele nato v občinski, torej ni direktnega priliva, da je zadolženost občine v gradivu obširno razložena, da subvencije, ki se dajejo v gospodarstvo ne pomenijo subvencij v privatne namene, saj gre za subvencijo v gospodarske subjekte in ne v privatne subjekte, da se bodo rezultati razpisov javno objavili, da so sredstva za študentko delo strogo namenska in imajo učinek, mogoče je potrebno le drugače postaviti pogoje in kriterije, je pa res, da pomeni to delo veliko pomoč v poletnem času, saj so takrat povečini dopusti in je študentsko delo pozitivno nadomestilo za delo, da pa bo pripravljena analiza učinkov subvencij iz naslova gospodarskega razpisa, glede pomoči pri dodelitvi državnih sredstev za opremo CZR pa se bo občina po pomoč vsekakor obrnila na poslanca Ferenca Horvátha.
Ob zaključku razprave je bilo poudarjeno, da ima vodstvo občine velik interes, da se proračun za prihodnje leto sprejme še v tem letu, saj občina tako prepreči začasno financiranje in omogoči nemoteno funkcioniranje občine in proračunskih porabnikov.
Po zaključeni razpravi je predsedujoči svetnike pozval h glasovanju.
Prisotnih je bilo 14 članov občinskega sveta.
Glasuje 14 članov občinskega sveta.
Soglasno je bil sprejet
Sklep št. 145:
Občinski svet v prvi obravnavi sprejema: -predlog Odloka o proračunu Občine Lendava za leto 2020, -splošni del proračuna Občine Lendava, -posebni del proračuna Občine Lendava, -načrt razvojnih programov 2020-2023, -obrazložitve splošnega in posebnega dela proračuna ter načrta razvojnih programov , -letni program prodaje občinskega finančnega premoženja ter -načrt ravnanja z nepremičnim premoženjem občine in načrt ravnanja s premičnim premoženjem občine.
Občinski svet se seznani z obvezno prilogo proračuna – Kadrovski načrt občinske uprave Občine Lendava za leti 2020 – 2021.
Občinski svet meni, da je proračun primeren za nadaljnjo obravnavo po postopku, ki ga določa Poslovnik občinskega sveta Občine Lendava. Predlagatelj naj do druge obravnave preuči stališča, pripombe in sugestije ter jih upošteva pri pripravi gradiva za drugo obravnavo ali jih z obrazložitvijo zavrne.
Sprejeto gradivo se objavi na spletni strani občine.
Ta sklep velja z dnem sprejema.